Anza

Med samma utmaningar sedan 1946.

Anza existerar tack vare dessa utmaningar och jobbar hårt för att förenkla. Utmaningarna har varit att göra det lättare vid målning och tapetsering. Historien om företaget och hela resan, började i blygsam skala, redan år 1946. Idag är företaget Anza, den ledande inom måleri- och tapetserings-verktyg i hela Norden och man har ett ständigt växande, uppdaterat sortiment och exporterar till många marknader. Ett varumärke som borgar för trygghet, då det med snygga produkter och lång erfarenhet har skapat produkter med hög kvalitét.


Anzas storlek är ingen slump

Man blir trots allt inte ledande på marknaden, som Anza är, av någon ren slump. De har blivit det genom att lyssna på sina kunder, vilka använder deras många produkter. Såväl yrkesmålare/tapetserare och gör-det-självare har ständigt gett dem feedback och därmed värdefulla inblickar i arbetet, det har hjälpt dem att utveckla rätt produkter.

Det har därtill troligtvis hjälpt att Anza varit så nyfikna och velat testa nya möjligheter för att underlätta arbetet. De började till exempel tillverka rollers redan 1960 och några år senare samarbetade de för första gången med industridesigners, något som vid denna tidpunkten var väldigt unikt!

Självklart fokuserar Anza, som ett modernt företag inte endast på siffror, sin egen produktutveckling och tillväxt. Man tar också ansvar för allas vår gemensamma framtid. De är dels miljö- och kvalitetscertifierade enligt ISO 9001:2008 och ISO 14001:2004, och de kontrollerar själva noggrant sin tillverkning. I flera led, från råvara till färdig-levererad produkt. Anza är även certifierat enligt FSC® (FSC-C108031) Forest Stewardship Council®.

Men trots storleken och framgången glömmer man inte bort sitt syfte, varför de tillkommit en gång i tiden, på 1960-talet. Deras utmaning som kommer igen på nya sätt och alltid består, nämligen att göra det lättare att tapetsera, vilken finns alltid kvar. Och så länge som det finns nya vägar att pröva kommer de aldrig att vara nöjda.

Inga produkter hittades som motsvarar ditt val.


Anzas storlek är ingen slump

Man blir trots allt inte ledande på marknaden, som Anza är, av någon ren slump. De har blivit det genom att lyssna på sina kunder, vilka använder deras många produkter. Såväl yrkesmålare/tapetserare och gör-det-självare har ständigt gett dem feedback och därmed värdefulla inblickar i arbetet, det har hjälpt dem att utveckla rätt produkter.

Det har därtill troligtvis hjälpt att Anza varit så nyfikna och velat testa nya möjligheter för att underlätta arbetet. De började till exempel tillverka rollers redan 1960 och några år senare samarbetade de för första gången med industridesigners, något som vid denna tidpunkten var väldigt unikt!

Självklart fokuserar Anza, som ett modernt företag inte endast på siffror, sin egen produktutveckling och tillväxt. Man tar också ansvar för allas vår gemensamma framtid. De är dels miljö- och kvalitetscertifierade enligt ISO 9001:2008 och ISO 14001:2004, och de kontrollerar själva noggrant sin tillverkning. I flera led, från råvara till färdig-levererad produkt. Anza är även certifierat enligt FSC® (FSC-C108031) Forest Stewardship Council®.

Men trots storleken och framgången glömmer man inte bort sitt syfte, varför de tillkommit en gång i tiden, på 1960-talet. Deras utmaning som kommer igen på nya sätt och alltid består, nämligen att göra det lättare att tapetsera, vilken finns alltid kvar. Och så länge som det finns nya vägar att pröva kommer de aldrig att vara nöjda.